Sider,

onsdag den 17. maj 2017

Regnvåde tulipaner og andre skønheder...

Grå regnvåd lun vindstille med høj luftfugtighed, beskriver vist meget godt dagen idag. Det har næsten føltes som at være i en regnskov, ikke fordi jeg har prøvet det, men jeg tror det føles således.

Over middag blev det opholdsvejr og så jeg kunne komme ud og vande i drivhuset og kigge til haven. Det blev de regnvåde tulipaner der fangede mit øje og med de stigende temperaturer, er det vist også nu de skal nydes inden festen er forbi. Så her kommer en masse billeder helt uden ord af de regnvåde skønheder.





















I håb om at græsplænen ville tørre så meget, at den var til at slå, gik jeg igang med at plukke mælkebøttehoveder fra plænen. De har virkelig hygget sig oven på al den gode regn, vi har fået den sidste uges tid. Ved godt jeg syntombehandler istedet for at helbrede, men nu sætter alle de blomster og knopper jeg har fjernet idag ikke frøstande. Det begyndte desværre atter at regne inden jeg fik slået plænen, så nu er opgaven udsat et par dage.




Jeg har navnene på de fleste tulipaner, så bare spørg  :)

Mange regnskovs hilsner herfra :)

3 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Flotte billeder af tulipaner med regn, ja det er nok snart slut med dem. Desværre er det ikke slut med mælkebøtterne, vi har godt nok også mange, for mange til at gå og rykke hovederne af dem, og de dukker sig for plæneklipperen, øv. Så må jeg hellere spørge om billede 5, den ser spændende ud.
    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Heidi. Det er flotte tulipaner du har. Jeg kan se, at jeg også har nogle af dem. Jeg synes faktisk at der er usædvanligt mange flotte tulipaner rundt omkring på bloggene, så måske er det et rigtigt tulipanår i år? Vi har også fået meget regn, så det hele vokser i raketfart - det har også stået stille længe!

    SvarSlet
  3. Smukke blomster med regndråber. Mælkebøtterne slår sig hurtigt ned, hvis man ikke er over dem, det har jeg også erfaret i år.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen