Sider,

søndag den 30. april 2017

Skøn solskins søndag....

Dagen har været lun og solrig, den helt perfekte afslutning på april og min ferie. Temperaturen sneg sig op på 14 grader og selv om der indimellem kom lidt skyer, kunne det ikke ødelægge den skønne stemning af ægte forår.

                                  Tulipan Exotic emperor nød også solen i fulde drag.



 De forskellige kobjælder var også rigtigt i hopla og viste sig fra deres absolut bedste side.






Fra hver sin ende.







De første spæde knopper sidder klar i æbletræerne.



En af mine nye klematis er forholdsvis ny på markedet og skulle få grønne blomster. Der er allerede en enkelt knop så det bliver spændende at følge den.



Pausebilleder fra forskellige steder i haven. Jeg elsker at det nu virkelig grønnes dag for dag.





Purissima .



Vores højbede er efterhånden ved at trænge til en fornyelse, lærke skallerne bliver skiftet ca hver 6-7 år. Men det bliver ikke lige nu, for i dag fik jeg sået bedene til og lagt kartofler. Der skal jo også være opgaver til efterårs månederne.



Noget af det første vi plantede i volden, da den skabt for mange år siden var bergenia. Vi fjerner dem løbende når de må vige pladsen for andre planter.



Idag fik vi gravet en god del op, så de to påskeklokker jeg købte sidst på vinteren kunne blive plantet.



Denne yndige lyngfloks Apple Blossom fra Holland blev også plantet i volden.



Hver dag springer nye blomster ud.





Det fine vejr er noget tulipanerne kan li.



Det er så skønt at der endelig er ved at være farve i bedene.



Lige her er der ikke så mange farver, men masser af allium knopper på vej.



De to knopper i træpæonen er store og næsten bristefærdige.



I med og mod lys.




Perlehyacinter kan også lidt endnu.



Svovlgul anemone i solen.


Det blev en fantastisk havedag og nu håber jeg virkelig at foråret er kommet for at blive. Dette skønne vejr kan man jo ret hurtigt vende sig til :)
Så blev det desværre også enden på min ferie, der næsten har budt på alle 4 årstider med sne hagl storm og så endelig her på falderebet forår.

Mange solskins hilsner herfra :)

6 kommentarer:

  1. Hej Heidi, det har været en skøn dag der også er blevet nydt her.
    Den ser spændende ud din nye grønne klematis. Den lille floks er da også noget så sød :o) ja det er de jo allesammen de skønne forårsblomster. Nu håber vi at det gode vejr bliver så vi kan få plantet dahlierne ud.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Ja sikken en dag og sikke billeder, det ser skønt ud, vi nyder alle at se det grønnes dag for dag, det er nemt at få øje på også på dine billeder, synd din ferie er slut nu. Vi har haft solskin hele dagen, men en lidt kølig vind fra sydøst, så her til aften er jeg trukket ind i varmen, jeg kunne ellers godt tænke mig at gå rundt og nyde det i stille vejr. Din clematis ser spændende ud, den får vi nok set lidt mere til.
    Knus

    SvarSlet
  3. Sikken yndig vårfloks, minder mig om at jeg også har en vårfloks, en lyslilla, men den er slet ikke fremme endnu.
    Tillykke med en ny clematis - den ser spændende ud.
    Ja, hvor var det en dejlig forårsdag i dag og der ser dejligt ud i din efterhånden lysegrønne have.
    Ha' en god uge.

    SvarSlet
  4. Sikke en smuk have du har og sikke frodigt den allerede strutter.
    Uha jeg har lang vej til at når det smukke resultat.

    God aften
    Charlotte

    SvarSlet
  5. Hej Heidi

    Det ser da super lækkert ud!
    Jeg har Adonis, men ingen kobjælder -Pulsatilla-... Det er bestemt noget at overveje:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  6. Very nice your blog and article. I like this blog thank for sharing.

    เย็ดสาว

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen