Sider,

mandag den 13. juli 2015

Tilbage i trædemøllen...

Ja sådan en enkelt ferie uge, får nu hurtigt ben at gå på. Men jeg skal ikke klage, skal bare arbejde i to uger, så har jeg ferie i fjorten dage. Til den tid er sommeren måske også kommet.

Lørdag var vi en tur ved fjorden. Jeg er ikke så flink til at komme ud og nyde den smukke natur der omgiver os, men nu kom jeg afsted, også uden at manden min skulle ha fiskestang med ;)




Det var en af de grå dage hvor himmel og fjord næsten gik i et. Kort efter vi var kommet, begyndte det at regne. Nok fordi vi ikke havde fiskestænger med mente manden.



Selvom turen blev kortet lidt af, lykkes det mig at samle og hjembringe en del vaskede grene. Jeg havde ingen planer med dem, men det kan der jo hurtigt laves om på.



De passede helt perfekt ind mellem planterne i zinkbaljerne og de vild voksende kæmpeverbena i fliserne. Så kan de jo også give lidt støtte til planterne.



 Regnvåd Odyssey.



Giardina roserne i mine tårne er også begyndt at blomstre med deres store smukke blomster.




Det eneste de mangler for at være helt perfekte er duften, den er desværre lidt tam.



Den første fine rasleblomst er også sprunget ud, det er den lille lyseblå sag til venstre i billedet.



Helgvis er valmuerne slet ikke færdige med at blomstre endnu.



Til sidst denne festlige farveklat fra drivhuset. Det er en gruppe sommerfugle blomster som jeg aldrig fik priklet ud i foråret. De endte deres dage i en balje og trives helt fint med det. Jeg bliver helt glad i låget hver gang jeg kigger på dem.



Mange mandags hilsner herfra ;)

4 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke god til at nyde naturen omkring mig, ikke på denne årstid i hvert fald. Så går vi jo i haven hele tiden. Ferie igen om 14 dage, det er jo ikke så dårligt, så er det måske på det tidspunkt, I skal til Samsø og fiske :)
    Giardina roserne er smukke men uden duft, så er det ikke noget for mig :)
    Valmuerne står jo fint.

    SvarSlet
  2. Nej, hvor er den Giardina rose smuk! Sådan én kan jeg ikke huske at have set før, men den gør da indtryk, så den vil jeg have på listen over roser jeg ønsker mig :-)

    SvarSlet
  3. Flotte roser - Odessy er lækker. Flot dahlia i baljen med mørkt løv.
    Ja at have 14 dage til gode af sin ferie er skønt.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi.Det er nu ikke så tosset at dele ferien lidt op...............så har man stadig noget at glæde sig til.
    Og der ser da bare skønt ud i din have.Lige nu er det jo de smukke roser og alle valmuerne vi kan nyde.
    Jeg har endelig fået min spejlbassin i jorden med et lille bed til....................men mangler nogle store natursten.
    Var alle jeres sten fra stenhøjen i haven da i flyttede ind?
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen