Sider,

onsdag den 4. december 2013

Stilhed før stormen......

Solskin masser af blå himmel 8 grader og næsten vindstille. Ja det var jo nærmest helt umuligt at modstå for en glad havenisse, så iklædt varmt tøj og med kameraet i hånden var rigtigt skønt at komme ud og snuse lidt rundt i haven. 

Der er stadig masser af æbler på det ene af vore æbletræer, så nu venter jeg bare på at silkehalerne kommer forbi og tager for sig af herlighederne.



Det første der tiltrak sig min opmærksomhed, var denne smukke scabiosa der trofast har blomstret hele sommeren og efteråret med.

























                                                         I volden står juleroserne og gør sig til i solen.
                                         
 



De sidste tørre blomster i min randblomstrene hortensia, gør sig godt i solen.



                                        Sct Hansurten lyser også godt op, og giver lidt farve til haven.


























Der ligger igen masser af blade der trænger til at blive revet sammen, men jeg venter nu lige til den varslede storm er over.


                  Mirabelle træet står med fine lysgrønne blade.... der sender tankerne i retning af forår.



De franske anemoner sætter stadig nye knopper.


























         Denne smukke røde anemone, bliver vist det nærmeste jeg kommer på lidt julestemning i dette indlæg.





Mens jeg gik ude ændrede lystet sig pludselig ret markant og da jeg vendte mig om så jeg dette smukke syn. Jeg ved ikke om i kan se, det nærmest brede bånd regnbuen består af, det var helt vildt smukt og få sekunder efter dette billede blev taget, væltede regnen ned og der kom nogle ret heftige vindstød.


Vel inde i varmen igen, blev jeg mødt af min støvsuger, som tålmodigt ventede på at jeg skal gå en tur med den.

Mange, jeg håber stormen ikke bliver for slem,  hilsner herfra ;)

9 kommentarer:

  1. Hej Heidi. Uha hører lige nu vejrudsigt og det ser ikke for godt ud. Jeg er bange for at hele landet får storm! Det er nogle gode billeder du viser, tænk at din skabiosa blomstrer endnu, det er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja lad os håbe det ikke bliver så slemt som de varsler, men her blæser og regner det allerede godt nu.
      Den ene scabiosa fortryder måske, den er sprunget ud lige nu - men smuk det er den ;)

      Slet
  2. Flotte billeder både af blomster og regnbue. Scabiosen er utrolig smuk og også Sct. Hansurten ser fin ud på dine billeder. Det sidste billede af regnbuen er bare så flot.
    Jeg har ikke haft besøg af silkehaler, men en hel flok sjaggere kom på besøg her hos mig lige f'ør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg ved dine æbler er faldet ned, så jeg satser på at få besøg af dine silkehaler ;).
      Sct Hansurten er jeg mest glad for når de står med knopper og så nu sidst på sæsonen.
      Regnbuen var vild flot, men billedet kan ikke helt gengive hvor dramatisk himlen så ud ;)

      Slet
  3. Sikke en fin regnbue, og stadig blomster i din have. Ja jeg håber godt nok ikke at stormen bliver for slem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Regnbuen var så smuk og speciel. Ja lad os håbe stormen ikke bliver så voldsom som de varsler. Du har sikkert nok at gøre, med at flytte alle dine skønne ting i læ og sikkerhed ;)

      Slet
  4. Godaften Heidi.Vi er nok mange der frygter lidt for stormen......men lad os håbe at den ikke bliver for slem.
    Og er da glad for at vi er vel hjemme igen fra Berlin.
    Dine scabiosa og juleroser kan jeg da godt misunde dig.......utroligt at de blomstre nu.
    I Berlin var der ikke mange blomster at se.......men masser af lys over det hele gjorde byen smuk om aftenen..........har lige vist masser af billeder dernede fra.
    Smuk regnbue du slutter af med.God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja jeg stemmer for, at vi bare skal aflyse stormen.
      De få blomster jeg finder, får også fuld opmærksomhed. Her den anden dag, så jeg en enkelt martsviol blomst mellem bregnebladene - det er da helt tosset ;)
      Jeg må da vist lige kigge over, og se billeder fra din tur til Berlin ;)

      Slet
  5. Det sidste billede er da lidt af et scoop. Hold op en dobbelt regnbue. Hvor smukt.
    Det er så dejligt at se juleroserne i fuldt flor også jeg har hele 3 steder i haven, hvor de har foldet sig ud.
    Både dine anemoner og dine scabioser er da med dig hele året ud. Så bliver det vist ikke meget bedre!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen