Sider,

torsdag den 8. august 2013

Sol, Modlys og 8 mm....

Det var dejligt at komme hjem til en have i solskin, og de 8 mm regn vi har fået tidligere idag er blevet vel modtaget af havens planter.

Kæmpeverbena i modlys.



Der var masser af svirrefluer i haven, her sidder de i løgblomsterne på jagt efter nektar.


























                                          Liatris er så småt ved at starte deres blomstring, og igen var svirrefluerne på plads.




Ikke ligefrem haveblomster, men min Streptocarpus blomstrer også i øjeblikket. Jeg er helt vild med den mørkviolette farve som blomsterne har.



Sjovt som de små fine hår på blomsten, nærmest ligner små farvede nålehoveder i modlyset.



Mange solskins hilsner herfra ;o)

4 kommentarer:

  1. Godaften Heidi.Sjovt som vores indlæg lige krydser hinden.Vi har fået 11 mm regn idag.....og det var tiltrængt.
    Smukke billeder du viser med dit nye camera.....må ønske mig et nyt så jeg også kan tage lige så gode billeder som dig.God aften knus Jette

    SvarSlet
  2. Dejligt at I fik regn, skønne modlysbilleder. Nøj hvor er din Streptocarpus smuk, sikken en farve. Jeg har fået den i hvid af Rose.

    SvarSlet
  3. Ser ud som om du har puttet glimmer i den ene blomst af Streptocarpus. Flot det er den.

    SvarSlet
  4. Ja, så fik vi endelig regn i Vestjylland. Det var tiltrængt og det er en fornøjelse at se hvor det gør haven godt.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen