Sider,

onsdag den 24. juni 2020

Midsommer stemning i haven.......

Sommeren har rigtigt gjort sit indtog med masser af sol og varme. Det resulterer så desværre i at de forskellige blomster, har en meget kort levetid for øjeblikket, så det er med at hænge i og bare nye synet og ikke mindst duften i haven.

Denne navnløse vild skønne pæon, kan jo passende få navnet, midsommer pæon, da den peaker i disse dage.




Der er også godt gang i de smukke valmuer som stammer fra frø jeg har fået af Lisbeth høneballe.




Super skønne og altid blomsterrige Odyssey i fuld flor.



Der er andre end mig der nyder de smukke blomster.



Når jeg har taget hul på roser kan vi jo lige se hvilke roser, haven ellers kan at byde på lige nu.

Clair



Giardina 



Jacquelin de pre



New Dawn



Carl Nielsen



Gruss an aachen



Minerva






Der er også godt gang i det hvide dråbebed.



Alle hække er klippet og står snorlige.




 Cosmos psyche white.



 Jackmanii purpurea     



I højbedet bag drivhuset, hersker stadig det mest charmerende anerki og kaos.






Den føste lille blomst i floks er sprunget ud.



 I en gammel krukke hvor nogle orange liljer har stået i en del år, er denne lille skønhed dukket op. Jeg tror næsten at det er en lille martagon lilje, hvor den så ellers kommer fra :).



Jeg slutter som jeg startede med denne skønne midsommer pæon.



Selv om alt går susende stærkt i haven og vi allerede har nået midsommer,, så venter den bedste del af sommeren heldigvis stadig. Det gav dog et lille gip i maven da jeg så at dagen er aftaget med 1 min, men pyt  vi nyder nuet og alle de skønne blomster og det varme sommervejr.

Mange midsommer hilsner herfra :)

4 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Allerede indlæg igen, det er herligt. Så kan vi følge med i, hvad der sker i din have. Du har mange fine pæoner og roser og fine hække flot klippet til, det ser godt ud. Ja det går hurtigt både med planter og for os, så vi nyder nuet. Det er ganske rigtigt en Martagonlilje, du viser, sjovt at den lige dukker op.
    Knus og midsommer hilsner fra Samsø

    SvarSlet
  2. Skønne pæoner og roser - ja, det er en god tid lige nu. Mine pæoner er ved at være færdige, de fleste af dem, men de har faktisk stået længe i år.

    Det er tidligt med floks :)

    Nyd de dejlige sommerdage.

    SvarSlet
  3. Quantas flores belas!
    Boa entrada de mês de julho.
    janicce.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi!
    Så otroligt vackert i din trädgård.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen