Sider,

søndag den 19. maj 2019

Tilbage til haven

Først vil jeg lige sige tusind tak for alle jeres skønne kommentarer, i mit sidste indlæg. Jeg er glad for at i fandt turen bag kullisen interessant :)).  Nu er jeg ved at ha ladet batterierne op igen, for heldigvis har ugen budt på en fridag + helligdag og fri i dag. 

De første Jakobsstiger er sprunget ud, jeg er helt vild med den fine lysblå farve.





Tulipaner lige på det stadie hvor jeg syntes de er aller smukkest. 



Vores insekthotel.



Højt oppe i toppen på et æbletræ, blomstrer klematis Monatana Rubens. 



I toppen af et trådstativ er miss Bateman ved at springe ud.



Kameraet helt oppe i strakt arm.



Selvsået blomster kørvel.



Akeleje Nora barlow.



Allium i lange baner.



Dværglupin med masser af lys. 



De første blomster i de cremefarvede prærieliljer er sprunget ud.



Pæon festiva maxima står med masser af knopper.



Som sædvanligt kan myrerne ikke modstå den klæbrige nektar.



Der står tre forkellige pæoner i samme bed.



Den helt grønne klematis green passion står med store knopper, de er endda i øjenhøjde.





Det begynder at synge på sidste vers med tulipanerne, men heldigvis står der masser af nyt på spring.



Det lille Styrax japonica / Japansk Sneklokke træ jeg købte for et par år siden er vokset godt.



Sidste år sprang det blomstringen over, men i år står den med masser af knopper.



De blå prærieliljer står i fuld flor.



De er så yndige tæt på.



Det hvide bed fremstår ret grønt lige nu.



Allium bare fordi den er så fin.



Når man ikke kan bekæmpe valmuerne, kan man jo lige så godt nyde dem :).



Noget vi heller ikke har haft succes med at bekæmpe i år er mælkebøtter. Tror da aldrig vi har været så angrebet før :((.



Dejligt at insekt livet er vendt tilbage til haven.



Svar på et spørgsmål i sidste indlæg.... nej...jeg fik ikke blomster på mors dag. Mine skønne unger gav mig denne fine plakat som jeg har ønsket mig i flere år :)
Vi kan da vist godt tåle et billede mere af den smukke prærielilje.



I ugens løb er det lykkes mig at plante alle småplanterne fra drivhuset ud i krukker og bede. Men det bliver jeg vist nødt til at vende tilbage til, for der er da vist billeder nok i dette indlæg.

Jeg håber i alle har nydt den helt fantasiske weekend med masser af sol og varme :)

Mange solrige hilsner herfra

6 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Ja der manglede ikke billeder, men det kender jeg jo alt til. Fin gave du fik til Mors dag, når du nu ønskede dig det, kunne det jo ikke være bedre.
    De clematis har det med at klatre meget højt op og blomstre deroppe, det er lidt tarveligt. Min Rubens blomstrer højt oppe i et bøgetræ, det er umuligt at tage billeder af og næsten at få øje på dem
    Knus

    SvarSlet
  2. Hei Heidi, det ser ut som om vi er kommet omtrent like langt, mine tulipaner synger på siste verset, og alliumen har akkurat begynt å blomstre. Det er en fantastisk tid, ønsker deg en fin ny uke. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  3. Hej Heidi!
    Ser fantastiskt ut i din trädgård, vilka härliga clematis, ser så frodiga ut. Tulpanerna blommar och mina allium har börjat slå ut, pionerna får jag vänta länge på.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
  4. Så mange fine ting du viser. Den grønne Klematis er så fin, er den let nok ?
    Dejlig morsdagsgave, Struer er nu også en dejlig by 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  5. Så fine billeder du viser af din have. Det var da dejligt, du fik lige det du ønskede dig i mors dags gave.
    Rigtig god aften

    Knus
    Lone

    SvarSlet
  6. Your garden is so beautiful !!
    I love all your clematis !
    Greetings

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen