Sider,

mandag den 22. april 2019

Tulipaner og alt det andet...


I går var jeg på farten det meste af dagen og hold da op hvor blomsterne har haft travlt med at springe ud i det varme solrige vejr, mens jeg var afsted. Jeg undskylder allerede for den store mængde billeder, der har sneget sig med i dette indlæg, men de insisterede alle på at være med :). 


I dette lange smalle bed, var jeg virkelig heldig da jeg valgte tulipaner for en del år siden. De kommer alle trofast år efter år. Så heldig er jeg desværre ikke i alle bede, men det kender i jo nok desværre alt for godt.













 Så nåede vi igennem dagens tulipaner og se lige, de helt uimodståelige lyngfloks er spruget ud. 



Det er så dejligt at der efterhånden er ved at være godt gang i de forskellige bede.



Lidt forskellige trillium.






Nogle bede skal helt sikkert ha flere tulipaner til efteråret.



De smukke fyldte anemoner er også godt igang.





Det samme er pæon Festiva Maxima.



Og står fyldt med lækre knopper.




Det er som bladene på den dobbelt blodurt forsøger at beskytte blomsten mod al den varme.





Så er den lyserøde kobjælde perlen glocken i blomst.



Den lilla er også igang.



Svovlgul anemone er også så fin.




Idag er planen at højbedene skal sås til. Det bliver dog først senere, da det er alt for varmt i solen lige nu.



Den er altså en linselus den skønne kobjælde.


Nu er det tid til siesta, inden det atter går løs i haven.

Mange varme og solrige hilsner herfra :)

4 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Sikken en masse lækkerier du viser, den lille linselus er bare skøn, og dine trillium er jeg ret misundelig på. Jeg har flere af dem uden pletter, men de skal åbenbart have nogle år på bagen, før de vil blomstre.
    knus
    Ja solrigt er det, men vinden er kold, og der er for meget af den.

    SvarSlet
  2. Ugh ja der er nået en masse i haven denne påske. Farverne vrimler frem... Nu mangler vi bare en masse regn. Jeg satser på at så urtehaven til næste weekend. Så der måtte da gerne komme noget vådt fra oven.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  3. Hej Heidi!
    Vilka fantastiska bilder, och mycket fint som blommar hos dig. Pulsatillan är en favorit, som inte trivs hos mig. Den dubbla anemonen är så vacker.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder 😀
    Ja man skal ikke vende ryggen til, hvis man vil forsøge at følge med i haven for øjeblikket.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen