Sider,

onsdag den 15. november 2017

Haven i dag.....


Det blev til endnu en skøn og solrig dag. Det er som november prøver at gøre bod på den solfattige sommer og det skal den da bestemt ikke høre for. Selvfølgelig er der også våde og grå dage, men er november ikke mere solrig i år end normalt ???.



Et par glade hornvioler er kigget frem.



Nogle enkelte have nelliker er også sprunget ud.



En af de trofaste løvemund, som har blomstret uafbrudt siden i sommer.



 Giardina har været helt fantastisk i år og blomstrer stadig.



 Det er nu hvor æbletræets blade er væk, man rigtig kan se hvor stor den blomstrende efeu er.



Der er stadig fine farver på hortensiaens mange hoveder.



Carl Nielsen gør sig godt i formiddags solen.



Det kan ikke vare længe, inden altankassen med jordbærplanter skal sættes i drivhuset, så vi igen kan få tidlige jordbær.



Randblomstrende hortensia bag drivhuset.



Stinkende nyserod med store knopper.



Der kommer stadig nye blomster i den dansende klematis.



Det var lidt fra haven på denne flotte onsdag. I morgen står den på regn, men så skulle vi få solen at se igen på fredag :)

Ellers går jeg bare og tæller ned til mandag, hvor jeg skal ha fjernet gips og tråde. Gipsen bliver erstattet af en skinne og jeg håber de siger at jeg så småt kan begynde at arbejde igen. Det er jo lige nu vi har travlt på arbejde og efterhånden har jeg det som hele hjernen er pakket ind i gips.......Når man kan få ammehjerne, kan man vel også få gipsehjerne :)

Mange hilsner herfra :)

6 kommentarer:

  1. Det tror jeg nu ikke er sjovt med gipsehjerne, jeg tror, det er blevet til gispehjerne, for du gisper efter arbejdet, jeg forstår godt, at det slet ikke er sjovt at gå rundt og ikke kan gøre sig nyttig på sit arbejde. Jeg synes, det er hurtigt efter operationen, at du skal have gipsen af, men jeg håber for dig, at du kan komme til at starte så småt.
    Carl Nielsen er vældig smuk, min er for længst stoppet med blomstringen.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja det kan da godt være at det er gispehjerne, jeg er ved at udvikle :)
      I morgen er det 14 dage siden jeg blev opereret og da bruddet er sat sammen med plade og skruer render det jo ingen steder. Jeg skal så gå med en skinne i 3 uger, men jeg håber at få lov til at arbejde nogle få timer hver dag, jeg skal bare ikke løfte noget.
      Carl Nielsen er super smuk i disse dage, dette er også den sidste blomst for denne sæson.

      Slet
  2. Hej Heidi

    Jamen det kan du da have ret i - november har været dejlig solrig - både her og der:)
    Og der er meget der blomstrer endnu hos dig - det ser godt ud!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten

      Jeg nyder ihvertfald solen i fulde drag, når den kigger frem :)
      Tror ikke rigtigt vi har haft noget nattefrost af betydning her endnu, så blomsterne har gode vilkår, men i næste uge skal vi ha nattefrost og så er den fest sikkert forbi :)

      Kan du også ha en dejlig dag

      Slet
  3. Kære Heidi.
    Hvor er din have dog stadigvæk smuk, trods det at vi allerede skriver november i kalenderen. Håber det bedste for at din gibshjerne forsvinder med den rigtige gibs på mandag.
    Knus Heike

    SvarSlet
  4. Jeg må sige at din blomstrende efeu er kæmpe stor. Kvæler den ikke æbleltræet med tiden? men flot det er den bestemt. Skønt med lidt blomter i haven på denne tid. Hygge herfra

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen