Sider,

torsdag den 19. oktober 2017

Siden sidst

Tiden flyver og tænk at vi allerede er over halvvejs i oktober. Jeg er rigtig glad for mit nye job, men det vender jeg lige tilbage til sidst i indlægget, men først skal vi lige ha en masse billeder fra haven som den ser ud i disse dage.

Denne navnløse klematis som gør new dawn selskab er lige sprunget ud.



Sidste år blomstrede den også meget sent og stod med blomster helt ind i december.



Endelig er sølvlys sprunget ud.



Den plejer også at være meget sen på den.



 Kig gennem sommerfuglebuskene i stenvolden.



Der er stadig lathyrus i blomst.



Giardina er eneste rose i blomst.



Der er dog en enkelt knop i Chopin



Og Carl Nielsen.



Efterårsstemning fra i søndags.



En smuk selvsået løvemund er sprunget ud.



Høstanemonerne kan også endnu.



Desværre tror jeg ikke at den skønne leonotis shrimp cocktail, når at springe ud i år.



De står bagerst i det lille retrobed.




Jeg er så glad for de dværg lupiner jeg såede i foråret. De har blomstret næsten uafbrudt siden først på sommeren.



De langt over hundrede blomster i den gamle hortensia er stadig smukke at se på.



Oktoberstormhatten lyser fint op langs stakittet.




Der er dog en del af dem, som ikke er blevet særlige høje i år.


Klatrehortensia i høstdragt.



Den lille krukkesamling langs stakittet tror vist stadig det er sommer og blomstrer lystigt videre.



Kan ikke lige stå for klatrehortensia mod den blå himmel.



Glasbær er vokset godt i år, men desværre har den allerede tabt en stor del af de smukke bær.



De store hosta er ved at takke af for i år.



Nå tilbage til mit nye job. Jeg tror ikke at jeg fortalte i sidste indlæg at det er en butik der skulle genåbne efter ejerskift. Så den første halvanden uge gik med at starte alt op fra bunden med nyt inventar og med at indrette på ny. Det er blevet super godt og i torsdags slog vi dørene op for første gang. Det er gået over al forventning og vi har haft susende travlt. Så travlt at jeg mandag eftermiddag faldt ned af en lille trappe og landede så uheldigt at jeg brækkede højre håndled....  øv øv øv. Ikke lige den start jeg havde drømt om, så nu står den på fem uger i gips og genoptræning. Det eneste positive i den sag er, at nu har jeg god tid til at dykke ned i afskedsgaven fra min gamle kollegaer :).



Heldigvis er jeg venstrehåndet, men føj hvor er man handicappet og det har taget mig lang til at hakke mig igennem dette indlæg med en hånd. Alle billederne i dette indlæg er taget i søndags, da det heller ikke er så let at tage billeder endnu, men jeg skal nok finde en teknik der virker, øvelse gør vel mester.

Tak for alle jeres søde kommentarer i sidste indlæg :)


Mange hilsner herfra

9 kommentarer:

  1. Ih altså, for en kedelig start. Rigtig god bedring.
    Jeg er også venstrehåndet og kan sagtens sætte mig ind i hvor trælst det er kun at kunne bruge den ene hånd. I sympati med dig har jeg kun brugt venstre hånd til denne kommentar ;)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Ja hvor er det altså bare øv at brække et håndled. Jeg husker, at du ofte kun bruger den ene hånd, når du tager billeder, så mon ikke du kommer i gang med det inden længe. Det er straks sværere at skrive på computeren, hvis man bruger blindskrift eller at gå i haven, det er heller ikke nemt. Da jeg brækkede mit håndled var det den sidste dag i januar 2010, da var der ikke så meget havearbejde, is under sneen var skyld i mit uheld. Der er sikkert nok at lave i haven for dig, men det må vente.
    Dine sølvlys er godt nok sene, mine er for længst færdige og kedelige at se på. Godt du nåede at tage billeder i søndags, så vi kunne se, hvordan det ser ud nu. Det ser nu meget godt ud, så mon ikke din have klarer sig et par uger uden dig, det bliver den i hvert fald nødt til.
    Du har det som mig med de gyldne farver, så du vender også tilbage til klatrehortensiaen, jeg har min lige her uden for mit vindue, det er meget godt, så kan jeg beundre den, selvom det regner, det gør det nu.
    Knus og god bedring

    SvarSlet
  3. Hej Heidi!
    Fantastiska bilder och ett fint inlägg fick du gjort, trots din skadade handled. Så vackert det blommar fortfarande. Önskar dig god bättring.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  4. Spændende med det nye job, og ja øv med hånden.
    Der er stadig noget der blomstrer, det giver stor glæde.
    Rigtig god bedring.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Kære Heidi, så skønne billeder af det hele - jeg er især vild med kigget ind over stendiget ind i haven, ja og så den fantastiske høstfarve på klartrehortensiaen.
    Dejligt at du er glad for jobbet, men æv for den da med et brækket håndled.
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  6. Ej altså, nu gik det lige så godt og så skvatter du ned af en trappe. Sikke noget skidt, men det er jo desværre det der kan ske. Jeg brækkede mit håndled for 3 års siden, jeg siger bare husk at melde det til forsikringen. Du lærer hurtigt at kun bruge en hånd.
    Din have er så smuk og hele tiden så finder du nye planter at vise fra den, denne gang lagde jeg mærke til de små dværglupiner hvor er de fine.
    Masser af hilsner og god bedring med armen herfra mig :o)

    SvarSlet
  7. Nydelig høststemning i din hage som du viser gjennom de flotte bildene du har tatt.
    Veldig kjedelig med brudd i håndleddet, håper du kan ta av gipsen etter 5 uker og får trenet det raskt opp igjen.
    God bedring.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  8. Hej Heidi. Øv øv med armen. Det var da en uheldig start. Du er ret skrap, at du har lavet dette indlæg med et brækket håndled. Din have er rigtig flot i efterårsfarver. Billederne er helt skarpe - det er godt gået med en hånd.

    SvarSlet
  9. Hej allesammen

    Tusind tak for jeres kommentarer :).
    Det går heldigvis allerede meget bedre, nu må jeg bare væbne mig med tålmodighed, som jo desværre ikke er min spidskompetance :)

    Hilsen Heidi

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen