Sider,

søndag den 13. august 2017

Søndags underholdning i haven.....

Vejrudsigten holdt heldigvis hvad den havde lovet. Efter en lidt våd start med byger i formiddags, blev det en skøn søndag med sol og selvfølgelig blæsten som åbenbart har slået sig permanent ned denne sommer.



Det meste af eftermiddagen er gået, med at hygge på bænken ved den hvide buddeleja, hvor der virkelig har været gang i det helt store sommerfugle show idag. Det var nærmest som de kom i store flokke og kastede sig over blomsterne. Vi så flere slags som ikke plejer at være i haven, så det var virkelig god søndags underholdning.

 Blæsten gjorde dog alt for besværliggøre kunsten at forevige dem, men det lykkes at indfange lidt af stemningen, også selvom man ikke helt fornemmer hvor mange der egentlig var.











Med et var næsten alle væk igen og bestanden var atter tilbage på et normalt leje . Det var sjovt at kunne nyde det spektakulære syn, som jeg håber vil blive gentaget flere gange.

Den første blomst i Italien White.



Til sidst et billede af de spiseløg som jeg satte for nøjagtig en uge siden, der er godt nok fart over feltet.



Mens jeg sad og iagttog sommerfugle showet, sad jeg og regnede mine arbejdstimer sammen for den sidste uge og kom op på 49 timer. Så kan jeg godt forstå hvorfor dagen idag kun er gået med lidt halvhjertet lugning og masser af nydning :). Nu venter en næsten lige så lang uge forude, men fra næste mandag er alle tilbage på arbejde igen efter sommerferie.

Mange flaksende hilsner herfra :)

7 kommentarer:

  1. Du har nu indfanget sommerfuglene og flaksen ret godt - hvor er den flot, den hvide sommerfuglebusk.
    Ja, du har også haft travlt på arbejde, det ER hårdt at komme i gang igen efter ferien.
    Jeg nød også dine regnvåde billeder fra i går og forrige indlæg med de smukke roser. Heldigvis kan vi så notere os den dejlig sommerdag i dag - mon det var nr. 5 i alt ?? ::)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi

    Det er da godt fanget - specielt dem i luften er svære - for slet ikke at snakke om når der er vind...
    Ja når man arbejder meget er haven god at slappe af i!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  3. Vi havde lignende mængder af sommerfugle hos os, nogle af dem landede på havebordet, desværre nåede jeg ikke at tage billeder, de er hurtigt væk igen.
    Flotte billeder du fik taget.
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg forstår og deler din begejstring over sommerfuglene - og man bliver helt overstadig hvis der kommer en af de sjældne..... nu jeg tænker over det så har vi egentlig ikke haft så mange kålsommerfugle i år, der plejer at være så mange i køkkenhaven !!!!!!

    SvarSlet
  5. Det er så hyggeligt, at sidde og betragte sommerfugle og andre insekter i de forskellige planter og finde ud af hvilke planter der fortrækker. Her er det den hvide tidselkugle og sommerfuglebusken, der kæmper om at tage førstepladsen. Det er kun vores lilla Sommerfuglebusk, der er sprunget ud, den hvide lader vente på sig.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk din hvide sommerfuglebusk,og det er et fantastisk syn at betragte den aktivitet der er omkring de sommerfugletiltrækkende planter. Den lysegrønne sommerfugl har jeg endnu ikke set i vores have, men venter spændt på at de også dukker op her. Hos os har vi en foderautomat til sommerfugle den hænger lige ved terrassen ,så det er let at se når sommerfuglene kommer for at spise. Lige uden for mit vindue her hvor jeg sidder har jeg en 'Black Knigh sommerfuglebusk, men den har ikke så mange blomster endnu. Det er smukke billeder du har taget på trods af blæsten.
    Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen