Sider,

tirsdag den 20. juni 2017

Åhh jeg er så glad idag :)

Der er masser at være glad for i disse dage. Grunden til jeg er ekstra glad idag, vil jeg vende tilbage til, senere i indlægget. Først vil jeg lige vise, hvad der også gør mig glad i disse dage.

De første høneballe valmuer er sprunget ud.




Den første blomst i Minerva sprunget ud.



Der er masser af store knopper at glædes over.



Bare fordi de er så fine.



Odyssey gør mig også glad, også selvom en sky tog solen i det sekund billedet blev taget.



Krybende timian som regerer i volden er sprunget ud. Det summer af liv, lige til at blive glad af. 



 Giardina er godt på vej.




Et par helt almindelige petunia, kan også gøre mig glad.



Det samme gør vores gamle klatrehortensiaer, som i øjeblikket står i fuld flor.



Nå nu til sagen.... det der gør mig ekstra glad idag, er denne orkide. Det er ikke orkideen selv som gør mig glad, men fordi jeg har fået den af min søn for 3 år siden, første gang han var hjemme efter at være flyttet til Belfast. Af en eller anden underfundig grund har den sat knopper og blomstret hver gang han har været hjemme også efter de flyttede til Malta. Nu står den igen med masser af knopper og ved i hvad..... idag er min søn, hans norske kæreste og malteser kat landet i Danmark. Ikke for at komme på besøg, men for at bo fast. Jubii spørg lige om jeg er glad, nu bor begge vores unger kun to timers kørsel væk, det er så skønt. De er taget direkte til deres nye hjem i Nr Sundby og hvor vil vi nyde at ha dem så tæt på. 


Sikke en smøre det blev til, men jeg var lige nødt til at dele det med jer :) Vi har vist det længe og dagens skal fejres med sæsonens første kartofler fra haven. Det bliver da ikke bedre :)

Mange glade hilsner herfra :)

9 kommentarer:

  1. Det er da også en dejlig nyhed.
    Mht. haven - sjovt at du har Høneballevalmuer. Jeg har nogen magen til, og den første er sprunget ud i dag. Jeg har fået mine flere år siden af en venlig haveblogger :-)
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Det er en rigtig dejlig nyhed, som vi har ventet på længe :)
      Jeg tror vi er rigtig mange, der har fået valmuefrø af Lisbeth, så derfor kan de jo ikke hedde andet end Høneballevalmuer :).

      Slet
  2. Hej Heidi
    Tillykke med at du får sønnen tættere på, jeg kan godt forstå, at du er glad, du har da også noget at glæde dig over, smukke blomster og børnene indenfor 2 timers kørsel. Det har jeg også mine, men først skal jeg en time med færgen, det kan ikke være anderledes.
    Så kom din Minerva også, det er en smuk og velduftende rose.
    Oprindelig kommer valmuerne vist fra CD, men jeg har fået mine fra en tidligere haveblogger, som har fået dem fra ham.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det bliver helt fantastisk, at kunne sætte sig i bilen og besøge dem uden at planlægge og finde billige flybilletter :).
      Minerva er virkelig smuk og jeg må da vist lige ud og stikke næsen ned i den :).
      Det kan godt være at valmuerne kommer fra CD, men hos mig vil de altid være Høneballevalmuer :)
      Knus og god dag i haven.

      Slet
  3. Dejlig nyhed, det er rart at have sine børn ikke alt for langt væk, så nu kan du nyde nærheden igen.
    Sjovt med de valmuer - jeg har dem også og har delt mange ud - de kommer fra CD's have.
    Roserne er så smukke, der springer jo nye ud hver dag - det er en dejlig tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er så skønt at kunne besøge, dem uden at skulle planlægge lang tid i forvejen :).
      Lisbeth skriver også at de stammer fra CD, men i mit hjerte vil de altid være Høneballevalmuer :). Jeg nyder at tage den daglige tur rundt i haven efter nye rosenskønheder :)

      Slet
  4. Hvor er det dejligt for dig, med de unge mennesker tæt på igen :-) Og hvor ser det godt ud med blomstrende roser, valmuer og alle de andre.

    SvarSlet
  5. Hej Heidi. Hvor dejligt for jer, at begge jeres børn nu er tæt på. Det må da være så skønt:)
    Jeg skal love for, at du har meget at vise frem i din have. Jeg forstår godt, at du nyder det. Vi skal også huske at nyde vores haver og ikke bare "arbejde" der hele tiden!

    SvarSlet
  6. Hej Heidi.
    Hvor er det skønt for jer at sønnen og familie nu vender hjem og er lige i nærheden, der er da ikke noget at sige til at du er glad.
    Og Okidieen ja den varsler jo godt, så den er nok blevet en yngling kan jeg tænke mig.
    Alle de andre er nu også så smukke. Juni er nu en vidunderlig måned på alle måder.
    Kh Linda

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen