Sider,

fredag den 24. februar 2017

Vinterferie...

Det blev en brat omvæltning at vende hjem til Billund lufthavn i går aftes, efter nogle skønne solrige og varme dage på Malta, hvor vi har hygget med vores søn og svigerdatter. Heldigvis havde vi tjekket vejrudsigten og var forberedt på sne, men alligevel var det en sej tur hjem, ovenpå en lang rejsedag med flyforsinkelser og mellemlanding.




Her er der heldigvis ikke faldet nogen sne, så selvom den kolde blæst ikke ligefrem lokkede, så skulle jeg da lige ud og kigge til forårsbebuderene i dag. Vi kun har været væk i 4 døgn, men der er tydeligt at se at foråret er på vej.



Endelig har de fine vintergækker åbnet sig.



Påskeklokke i fuld flor.



Denne kan jeg ikke lige huske navnet på.



De fyldte vintergækker er også sprunget ud.



Kugleprimula.



Det var dog straks bedre inde i drivhuset, hvor solen havde magt og der næsten herskede Malta temperaturer.



Her havde jeg selskab af hornvioler og hyacinter.





De lune temperaturer skulle udnyttes. Selvom drivhuset stadig er indvaderet af havebord og andet rod, kunne jeg dog sagtens finde plads, til at så de første blomsterfrø. 



 De er nu båret ind og skal tilbringe de næste uger oppe på pigekammeret, hvor et stort vindue vender stik vest.



Nå i slipper ikke helt for lidt billeder fra vores dejlige vinterferie. Jeg kunne ikke stå for dette dejlige kontrastfylde motiv, selvom kysten er fyldt godt op med hoteller, er der stadig plads til lidt god humor.



Kan ikke lige huske navnet på disse skønheder.



Krybende rosmarin stod i fuld flor overalt.




Agave med blomst imod det skønne middelhav.



Ukendt blomst med sjove næsten læderagtige kronblade.



Sjov og lidt anderledes blomst.



Det var først da jeg kom lidt på afstand, jeg så det var et eukalyptus træ.



Skønt lille fiskeleje.



Vi har rigtigt nydt vores ferie og det er jo ikke dårligt at kunne kombinere et hyggeligt besøg, med masser af sol varme og god mad. De unge har planer om at vende hjem til Danmark i løbet af sommeren, så sønnen kan komme igang med at studere. Det er nu også på tide ;) og det bliver rigtigt dejligt at få dem lidt tættere på, så kan vi sagtens finde nye varme steder at besøge i vinterferien.

Mange feriehilsner herfra ;)

14 kommentarer:

  1. På en måde kan man vel godt sige, at du har fået både i pose og sæk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det har du fuldkommen ret i, nu venter jeg bare på at foråret også gør sit indtog her ;)

      Slet
  2. Nå ja det var der, du var - velkommen hjem i kulden, godt I havde fået lidt varme dernede, inden I skulle ud på den hårde køretur i sneen. Der er gang i den hjemme i haven, kan jeg se, du er vist lidt foran mig igen :) Hvor godt at få sønnen hjem igen, det kan jeg godt forstå, at du glæder dig over.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var jo det vi var, og det var noget af en kold omgang at komme hjem, godt vi har brændeoven ;)
      Er jeg foran jeg syntes ellers vi plejer at følges så nogenlunde af, der er sikkert andet du er foran med, feks at klippe ned. Det har jeg slet ikke fået startet på endnu.
      Det bliver så dejligt at få dem hjem igen, det er altså noget rod når de bosætter sig så langt væk, men jeg forstår dem godt ;)

      Slet
  3. Det var noget af en kontrast at komme hjem til fra Smukke, smukke Malta. Jeg har hørt at Malta skal besøges i foråret hvor det hele blomstre og det vidner dine billeder da om :o) der er nu også rigtig god gang i den hjemme i din have, hold op hvor du har meget der der blomstre :o) Skønne billeder.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var en brat overgang, 20 grader om formiddagen og frost sidst på dagen føj ;)
      Jeg har kun besøgt Malta om foråret og tidlig sommer hvor det hele blomstrer og er fint. Højsommeren med de mange turister, holder vi os langt fra.
      Der er ved at være godt gang i forårsbebuderene, så jeg satser på at foråret snart viser sig her også ;)

      Slet
  4. Velkommen hjem... uhm, jeg sugede lige lidt af varmen ud af dine billeder. Dejligt med dit glashus, der bliver hurtigt lunt sådan et sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi
      Godt du lige kunne suge lidt varme til dig ;).
      Det er på denne årstid at drivhuset virkelig viser sin værdi, så man kan tyvstarte på foråret ;)

      Slet
  5. Sikke et skønt vejr I havde på Malta....velkommen hjem forøvrigt.

    Dine krokus er godt nok langt fremme. Her er nogle af mine så småt begyndt at vise lidt farve, men det varer nu lidt inden de springer ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Vi havde et fantastisk vejr med ca 20 grader og masser af sol, så det blev nydt i fulde drag ;)
      Det er dog ikke alle mine krokus der er lige langt fremme, kun de tidlige er i blomst.

      Slet
  6. Fra kulde til varme og tilbage igen, det er noget af en skift. Flot at du allerede har sået, her er det kun blevet til tanken endnu. Hygge herfra og god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila
      Ja det var noget af et barsk skifte, men heldigvis har vi brændeovnen til at varme os lidt her i kulden ;)
      Jeg er nok heller ikke færdig med at så endnu, men nu er der taget hul på sæsonen ;)
      God weekend

      Slet
  7. Så deilig å få noen dager i varmen på denne tiden! Men også godt å være hjemme når de første vårtegnene virkelig kommer i gang! Ha en fin søndag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  8. Så vackra bilder från semestern, och från trädgården med härliga vårblommor.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen