Sider,

mandag den 28. marts 2016

Rusk og regn..

Vejret startede heldigvis modsat idag med tørvejr, lidt sol og blæst fra morgenstunden. Nu pisker regnen atter ned, mens det blæser en halv pelikan... sikke en finale på påskeferien.

Disse yndige krokus som deler pladsen med vorterod er lige sprunget ud. De er sart cremefarvede udvendig og varmgul indeni og er super fine.



Mine hvide høneballe violer står med store knopper. Det er mere end man kan sige om de blå martsvioler, hvor jeg ikke har set nogle knopper i endnu.



Påskeklokkerne har brugt påsken på at springe mere ud
.


Stille og roligt springer der flere og flere krokus ud i det lille skyggebed.



Der er dog en del der bliver gule isedet for hvide, Det må jeg lige tænke over, planen var at der kun skulle være hvide, så måske bliver de flyttet. Der skal vist lægges mange flere løg til efteråret, de syner jo ikke af meget.



Der er godt gang i de blå hyacinter.



Det samme kan siges om de forskellige floks.



Akeleje er så fin med vandperler.



Dag for dag springer flere blomster ud i kugleprimulaen.



Blandt alt det træ manden min slæber til huse, var denne stamme med tre forgreninger. Den blev lagt til side og manden har savet den til, så den kan bruges til krukker.



Den passer perfekt til mine zinkbaljer og de står næsten lige.



Tøsebedet er et de bede jeg stadig mangler at kaste mig over. Så efter jeg var færdig med at gøde alle roser og klematis, gik jeg i krig med bedet.



Jeg nåede næsten at blive færdig, inden det begyndte at regne. Det var dejligt, så er jeg et bed nærmere mål.



De tunge mørke skyer kom hurtigt rullende og kort tid efter startede regnen.


Nu står hverdagen atter og banker på og desværre kom jeg ikke helt i mål med de planer, jeg havde i haven. Vejret drillede en del, men jeg skal kun arbejde 3 dage den kommende uge, så der er vel mulighed for at komme videre, hvis vejret tillader det.

Mange forblæste påskehilsner herfra

6 kommentarer:

  1. Det ses tydeligt, at planterne kommer mere og mere frem i din have og lige pludselig eksploderer det hele :-)
    Fin træstub du har fået fat i. Den er jo perfekt til at lave niveauforskelle med :-)

    SvarSlet
  2. Det har godt nok været et slemt blæsevejr i dag, her har det ikke regnet så meget, men når det gjorde var der ikke meget ved at være ude så jeg har holdt lav profil efter kl. 14.30.
    Jeg tror din krokus er Cream Beauty, min er for længst færdig, så her er det tydeligt, at jeg er foran. De hvide violer har jeg så ikke lagt mærke til her endnu, de kommer altid før de blå hos mig.
    Flot træstamme med zinkbaljer.

    SvarSlet
  3. Så heldig du er som har fått ryddet så mye! Her har det nesten bare vært regn og vind, så uteprosjektene har det vært dårlig med! Men været er det lite å gjøre med, så da har det blitt frøsåing og prikling inne i stedenfor. Ha en fin uke! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  4. Åh ja...jeg skal også have gødet....det er ellers ikke noget jeg har gjort særlig meget i de første år, simpelthen fordi jeg ikke har ment det var nødvendigt. Hver gang jeg gravede et nyt bed, blev en del af jorden jo udskiftet med plantesækkejord (som der er gødning i).

    Sidste år begyndte jeg så så småt at gøde...gjorde det vist bare en gang...men nu har jeg jo været til rosenforedrag med Ernst Jensen...så i år får mine roser det bedre end de har haft det før...jeg skal bare lige været helt frisk først...
    Må dog se om ikke jeg kan få smidt lidt gødning i løbet af dagen...solen skinner nemlig lige nu...og der er vist nok lovet regn senere.

    SvarSlet
  5. Hej Heidi.Dejligt at du da fik ordnet lidt i haven.
    Og det er da skønne ting der dukker op.De lyse gule krokus er da slet ikke til at stå for.
    Dine skønne zinkbaljer passer da bare perfekt til stubben.
    Og vil da lige sige at frøene fra dig de spirer nu.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  6. Så flotte krokus og påskeklokker du har! Våren er kommer mye lenger i Danmark enn her i Norge, men vi kommer snart etter :)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen