Sider,

onsdag den 12. august 2015

Endnu en skøn dag i august...

August viser sig fra sin absolut bedste side og har helt klart været værd at vente på. Den ene solrige og varme dag har afløst den anden. I dag er dog knapt så varmt og det blæser lidt mere. Men det kan ikke ødelægge min glæde over dette smukke august vejr.

Violfrøstjerne Hewitt´s Double er ikke så let at indfange med linsen når det blæser, men her taget nedefra i skønt samspil med sommerfuglebusken går det helt fint. Den er endnu ikke sprunget ud, men jeg venter gerne på denne skønhed. 



Her er det kæmpe verbena der hygger i sommerfuglebusken.



Min første nøkkerose er sprunget ud og den blev hvid som jeg håbede.




Tagtes Snowdrift har jeg på terrassen både i altankasser og krukker. Dem er jeg super glad for og sår dem trofast år efter år.



Den er knapt så fyldig som tagetes vanlilla, men det gør bestemt ikke noget. Blomsterne har samme størrelse og den er smuk både i udspring og falmet forfald.



Mine Deutzia tror vist det er blevet forår og er atter begyndt at komme med blomster.



Hvide stokroser i morgen solen.



Der er stadig lidt roser i blomst. Her er det den skønne Giardina som har blomstret rigtigt længe.



Ukendt Austin som også har blomstret rigtigt længe.



Det varer heller ikke længe, inden green jewel står i fuld flor.



Mine store marguritter har lagt sig ned, men det giver gode motiver så det er helt ok.


Nu vil jeg ud og vande krukkerne og lidt i bedene. Det er ikke megen tid der er blevet brugt på det denne sommer. Gad vide om vi kan se det på vandafregningen sidst på året. Sidste sommer havde vi jo vandet i mange måneder på denne tid.

Forstat god onsdag til alle herfra ;)

3 kommentarer:

  1. Skønne billeder fra en dejlig sensommerdag. Modlysbillede og margurit himmelbillede går lige ind til UG. Giardiana er da smuk med en flot blomstring.
    Ja i år er det heldigvis ikke så tørt og planterne kan lide det :) Til gengæld får vi ikke så mange muller af at svinge vandkanden :)

    SvarSlet
  2. Ja det er med at nyde og suge til sig, nu hvor sommeren endelig kom :-) Det er nogle dejlige blomster du har i din have her i august :-)

    SvarSlet
  3. Hej Heidi.Skønne billeder fra din august have.De sidste dage har vejret bare været helt vidunderlig.
    Jeg har lige prøvet at tage billeder af mine violfrøstjerner.......................håber det er lykkes.
    Din Green Jewel er da bare smuk selv om den ikke er sprunget ud endnu.
    Og flotte roser du disker op med.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen