Sider,

onsdag den 25. februar 2015

Så er det........

vist på tide jeg springer ud af mit vinter hi. Det er længe siden jeg sidst var aktiv på bloggen, men nu begynder lysten til at være ude i haven atter at indfinde sig. Når solen så endelig kigger frem, ja så er jeg næsten ikke til at holde indendørs. Det er nu ret begrænset hvad jeg endnu har ordnet i haven, da nattefrosten ikke helt, har sluppet sit tag her endnu.

De skønne vintergækker har heldigvis blomstret et stykke tid nu. De enkelte i forgrunden og dobbelte bagerst.




Hvem er finest, jeg tror de begge vinder i dag























Det er SÅ skønt at man atter kan gå på opdagelse og finde små skatte i haven. Her er det hosta der har sendt de første skud afsted.



Hortensia er også godt igang, og der er masser af fine skud, i den lækreste grønne farve.





















En gruppe med alium, dem glæder jeg mig virkelig til at gense.



Erantis har vi ikke særlig mange af, så denne lille gruppe bliver nydt ekstra meget.



Manden min er startet på at klargøre højbedene til endnu en sæson, med forhåbentlig masser af lækre grønsager. Det første bed er klart, så nu mangler kun de sidste to.




Forårstemingen er også startet i drivhuset, hvor hornvioler og primula stortrives. På en dag som i dag hvor solen er fremme, kommer temperaturen let op på 15-20 grader, så det er det perfekte sted at få varmen igen.



Inden længe springer æbletræerne atter ud, det er en skøn tid der venter forude.



I morgen rejser jeg på forlænget weekend til Belfast, for at besøge yngste sønnen. Manden min har desværre ikke mere ferie han selv kan råde over, så det bliver svigerfar og mig der rejer afsted. Det bliver dejligt og rigtigt spændende at skulle besøge ham. Jeg glæder mig så meget og måske finder jeg også lidt til haven undervejs, hvem ved .....

Mange forårs hilsner herfra ;)

6 kommentarer:

  1. Godaften Heidi.Dejligt at du er tilbage igen..................har savnet alle dine smukke billeder.
    Ja !!! der er ved at være godt gang i haven igen..................det pibler bare op derude.
    Håber vejret arter sig i morgen så jeg kan komme i haven og få klippet ned.
    Har lige været en tur i Bilka efter læggekartofler -dahlia og frø.
    Så nu vil jeg gerne i gang derude.
    Og dejligt at manden er startet på jeres højbede...................for grøntsager vil vi jo ikke undvære.
    Glæder mig også til at få ordnet både min udestue og drivhus her efter vinteren..
    Jeg har lavet en oversigt over åbne haver-plantemarkeder og livstilsmesser rundt omkring i landet.
    Hvis du har planer i den retning.
    Rigtig god tur til Belfast for at besøge sønnen......................husk at tage rigtig mange billeder derover.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Nej hvor er du savnet, det er længe siden, vi har hørt fra dig. Godt du er ved at komme ud af vinterhiet. Sikken nogen billeder du har lagt ind, de er bare flotte.
    God tur til Belfast, det bliver dejligt for dig.

    SvarSlet
  3. det ser så dejligt ud med alle di söde vår vårblomster
    hber du havde en fin rese til martin.
    faster birthe...

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at se dig her i blogland igen, og hvilke pletskud du viser med et fantastisk lys i kronbladene. Alle gækker er da så længe ventet, at i hvert fald jeg ikke vil kunne kategorisere dem i fin finere eller finest.
    God aften.
    Anita

    SvarSlet
  5. Det er nu dejligt at din lyst til haveblogning spirer når haven også gør det. Det ser dejligt ud med forårstegnene i din have. Jeg har samme to typer vintergækker og jeg synes også at begge er dejlige:-)
    God rejse til Belfast.

    SvarSlet
  6. Dejligt du er ved at vågne op fra dit vinterhi, og der ser jo allerede ret forårsagtigt ud i din have :-)
    Håber du har haft en god tur til Belfast :-)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen