Sider,

søndag den 19. juni 2016

Blæsende søndag..

Ja selvom det har blæst en halv pelikan, var solen heldigvis også fremme en god del af tiden. Søndagen skulle nyde ude i haven og det blev den i fulde drag, hvor arbejde og afslapning gik hånd i hånd akkompagneret af larmen fra de blæsende træer. 



Vores have er delt af en tværgående hæk der sammen med naboens store buske mod vest, næsten altid giver læ i den nederste del af haven, hvilket er rigtigt dejligt på en dag som idag.




At det så også er der mit største hænge parti og dårlige samvittighed befinder sig, passer jo meget godt. Der står masser af forsømte og udpinte sommerblomster, der endnu ikke er blevet plantet ud.



Ved godt det ligger lige på grænsen til tvangsfjerning, men håber jeg når at redde dem.



Frøstande fra kobjælder er super dekorative i solen.



Det var ikke let at komme tæt på motiverne idag, det gik bedre med lidt større flader.



En stor del at stenvolden er dækket at krybende timian i blomst.



 Det hvide dråbebed vokser godt til, men roserne mangler stadig at springe ud.



Heldigvis varer det ikke længe inden Clarie Austin og Chopin springer ud. De blev flyttet i efteråret så det har nok sat dem lidt tilbage, men nu står de med masser af knopper.




Twice in at blue Moon holder sig til ikke tilbage og der er masser af blomster og knopper på vej.



Efter en kraftig trimning af den opstammede sommerfuglebusk og akelejer, kan man nu fornemme de tre store roser som står i bedet.



Tilbage til brændepladen blev både bænk og arbejdsbord ryddet for småplanter og nu er alt plantet ud. Jeg håber de tilgiver min forsømmelse og stadig kan nå at blive fine.



Kig gennem bønne og ærtetårn, hvor der desværre stadig er lang vej til høst.



 Odyssey og valmuer i formiddags.



Og her i eftermiddags solen.



Nu må jeg bare sætte min lid til at vejrudsigten holder stik og der kommer regn imorgen. For jorden er godt nok tør, ikke lige den bedste start for mine småplanter så jeg håber på vand.

Mange forblæste søndagshilsner herfra ;)

7 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Ja det er rent ud sagt fandens til blæsevejr,mon ikke regner har nået jer nu. Hos os skinner solen stadig, men man har da lov at håbe. Det blæser stadig her, ikke de nemmeste vilkår for at tage billeder.
    Det er meget forskelligt rundt om i haverne, hvornår roserne springer ud. Min Twice in a blue moon er først sprunget ud for nylig, og din har blomstret længe. Min Clair Austin blomstrer nu. Det er nu skønt med alle de roser, dem kan vi heldigvis glæde os over, selvom det blæser.
    God regnvejrsdag (håber vi)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja her har det regnet hele dagen, jeg håber der også kommer godt gang i regnen over hos jer. Nu sidder jeg bare og ærgrer mig over at jeg ikke fik klippet lidt blomster ind i går, da jeg kan se pæoner og roser ligge helt slået omkuld af vand ;(
      Ja det er sjovt med de regionale forskelle, men det er jo en fin måde at forlænge sæsonen da vi kan nyde hinandens roser ;)
      Har du set vi kommer til Samsø 25-27 juli ;)

      Slet
  2. Vi havde ikke så megen blæst, men der var temmelig koldt i går. Her ser der ud til at der kommer en del regn i eftermiddag, nu må vi se, vi kunne godt bruge lidt mere, selvom vi har fået noget.
    Roserne ser fine ud, her mod nord er der ikke helt gang i dem endnu, men de er på vej.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Sjovt, her var det dejligt lunt men ret så blæsende. Utroligt så store forskelle i så lille et land ;)
      Godt du også snart kan nyde smukke roser ;)

      Slet
  3. Godaften Heidi.Kan forstå at i har fået regn oppe nordpå.Håber da også at der kommer lidt til mig.For her er også meget tørt.
    Men dejlige billeder af dit dråbebed..........vi er vist nogle stykker der har sådan et.
    Og godt at du lige fik reddet alle de små planter.
    Krybende timian er bare så fin.Har jo lige set den hos Fru Friis.
    Her blomstre næsten alle mine roser og klematis.Men kan da se at du har valmuer i blomst.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. I er heldige med den læfyldte plet i jeres have :-) Hos os er der stadig så åbent, at vinden suser rundt, kun i et lille hjørne i køkkenhaven kan jeg næsten altid finde læ nede bag hækkene.
    Dit ønske om vand blev vist opfyldt, her har det regnet fra omkring kl. 14 og det meste af aftenen. Dejlig nem måde at få vandet have på :-)

    SvarSlet
  5. Hej Heidi. Godt at du fik plantet frøplanterne ud, jeg tror nok, de skal blive til noget, når bare de får noget vand. I går regnede det her hele eftermiddag og aften - vi fik en del. Jeg håber på solskin i dag, da jeg gerne vil nå en masse i haven. Det har også blæst en halv pelikan her, men nu har vinden da lagt sig.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen