Sider,

torsdag den 24. december 2015

Glædelig jul..


Du og dine kære ønskes en rigtig glædelig jul. Nu har julefreden endelig sænket sig ovenpå nogle travle arbejdsuger, og dagen er gået med hygge og forberedelser til i aften.

Jeg syntes lige i skulle se den fine kalenderdekoration manden min har kreeret i år. Et bloklys en enkelt grangren og lærkekogler på et stykke brænde, mere skal der ikke til ;)



Bordet er dækket og klar til hyggeligt samvær og god mad.



Traditionen tro er vores julebord holdt i hvidt og blå. Vores tallerkener og fade er hvide og blå så det passer perfekt med de farver. Min grenranke er også fast gæst på bordet og i år er den pyntet med forskellige kogler lidt julekugler hyacinter og gran.


























Nogle af kuglerne har fået en hyacint og fungerer som vase.




De fine julestjerne servietter har datteren foldet, længe leve youtube hvor der er masser af gode ideer.



Ude i entreen hænger disse skøjter og byder velkommen.



De har fået selskab af en zinkbajle og Indrid Marie æbler med fyrfadslys. Planen var at de skulle stå og byde velkommen udenfor, men med melding om regn og storm i aften er de flyttet ind.


Juleænderne steger lystigt i ovnen og inden længe skal vi Skype med vores søn og svigerdatter på Malta og ønske dem en glædelig jul som de skal fejre med deres skandinaviske venner.

Mange glade julehilsner herfra ;)

5 kommentarer:

  1. Kære Heidi Hvor ser det smukt og stemningsfyldt hos jer. Håber I havde en dejlig aften. Jule kram Tina

    SvarSlet
  2. Kære Heidi.Nu er mine julegæster taget hjem til Jylland ,så er der tid til at blogge lidt........og dejligt stille er her også for vores TV stod af i går efter Disney Show.
    Men håber du har haft en rigtig dejlig juleaften med din familie.
    Og fint og enkelt julebord.Fortsat god juleferie Juleknus Jette

    SvarSlet
  3. Ja nu har jeg også tid til at sige tak i lige måde. Din mands dekoration er rigtig fin.
    Jeg blev helt nostalgisk, da jeg så borddækningen, min mormor havde samme slags tallerkner, julefrokosten blev hvert år indtaget på dem. Nu har min bror arvet dem, og i morgen skal vi til julefrokost hos ham, det var da lidt sjovt, at du lige viste dem.
    Mon ikke I stadig hygger jer her dagen derpå :)

    SvarSlet
  4. Vilken vacker juldukning! Riktigt inspirerande!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen