Sider,

mandag den 19. oktober 2015

Herlig havedag....


Dagen startede med tåge og dis, men solen arbejde hårdt på at få det af banen så den kunne komme til.



Selvom jeg først gik i haven ved 10 tiden, herskede der stadig denne helt skønne stemning over haven.



Oktoberstormhat lyser så fint op med sine klare blå blomster.



Alle blomster var pakket ind i en milliard små dugdråber. De var ikke lette at fotografere i det hvide sollys.



To forskellige floks.



Det var nærmest som dugdråberne fjernede blomsternes linjer.




Da jeg var færdig med at nyde det fortryllende syn, skulle der jo også arbejdes lidt. Jeg ville kun arbejde i solen, så jeg startede ved dette lille bed og fortsatte ned langs hækken. Jeg fik reddet en del sct.hansurt, der hvert år drukner i høstanemoner. De blev flyttet til dette bed, det har jeg dog ingen billeder af.



Skrev til Lisbeth igår, at mine hosta ikke skiftede farve, men bare klaskede sammen. Men idag opdagede jeg at en enkelt er i gang med at skifte lidt farve.



Der er også nogle der stadig står superflot.



Tror dette bliver de sidste blomster i The President for i år, men hvem ved.




 Super hyggeligt at følge med i den herlige leben der hersker ved foderpladsen. Der var godt besøgt hele dagen.



Det var mens jeg sad og nød solen på bænken ved køkkenhaven, jeg holdt øje med fuglene. Man kan næsten ikke se foderhuset herfra, men den hænger i æbletræet for enden af hækken. Nogle gange er det godt med en god zoom, så man ikke forstyrer de sky væsner for meget.



Wizzad of oz blomster også stadig med masser af skønne blomster. Det var godt jeg fik reddet den fra sneglene, der åd rovdrift på mine dahlia en god del af sommeren. Den står nu i en kæmpe krukke i bedet, så kunne den nemlig hurtigt blive fjernet igen. Det var heldigvis ikke nødvendigt, for den passer helt perfekt i tøsebedet.



Her har den stadig selskab af den skønne Hagley Hybrid.



Der blomstrer også Lathyrus sammen med dem.



 Dette skønne syn møder mig hver gang jeg kommer ud af kælderen, jeg er så glad for at den store hortensia står tæt ved huset.



Det blev til en herlig dag i haven med masser af sol og helt vindstille, jeg fik da også lidt fra hånden. Over middag kom svigerfar forbi med stokroser til mig. De blev plantet med det samme, så nu må jeg bare vente til næste år og se hvilke farver de bliver.

Mange solskins hilsner herfra

4 kommentarer:

  1. Fine solbilleder igen i dag, godt du havde ferie på sådan en dejlig dag. I dag var jeg også heldig med vindstille og solskin. Din oktoberstormhat står så flot der i solen, min gik bort i sommer, roden rådnede væk - underligt. Den var ellers stor og flot. Din Wizard of oz er også flot, den er helt perfekt i tøsebedet. Det er rigtig godt med godt zoom i kameraet, det giver jeg dig ret i.

    SvarSlet
  2. tak for rundturen her i min formiddagskaffe på arbejdet ;)

    SvarSlet
  3. Hej Heidi. Flotte billeder af dis og sol. Man mærker helt den stille morgenstemning i haven. Sådan var der også her hos os i går. I dag er det overskyet, men stadig vindstille og mildt.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi.Dejligt med lidt solskin nu du har ferie.Og du har da stadig meget at glæde dig over i haven.
    Den smukke oktoberstormhat købte jeg i sommer.
    Men dejlig stemning i haven.................og med de smukke dahlia sammen med klematis og lathyrus,Ja !!! så bliver det ikke bedre.Fortsat rigtig god ferie Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen